1. SOLLICITATIE EN HANDHAVING VAN DE Algemene voorwaarden
- 1.1 Deze AV zijn zonder beperking of voorbehoud van toepassing op elke bestelling van Producten die door de Klant op de Site worden geplaatst.
- 1.2 Het doel van deze AV is het vastleggen van de voorwaarden voor het bestellen van Producten op de Site, evenals de respectieve rechten en plichten van elk van de partijen in het kader van de levering van Producten.
- 1.3 Tenzij de partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen, hebben deze AV-voorrang op tegenstrijdige clausules uit algemene voorwaarden die eerder zijn opgesteld en gepubliceerd op de Site. Ze zijn van toepassing met uitsluiting van elke andere overeenkomst.
- 1.4 Deze AV worden beschouwd als een integraal en essentieel onderdeel van het contract tussen HOORTRADE en elk van haar Klanten. Ze zijn op elk moment toegankelijk op de Site.
- 1.5 Deze AV worden systematisch aan de Klant meegedeeld tijdens de validatie van zijn bestelling, wat de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze AV inhoudt. Deze aanvaarding bestaat uit het aanvinken van het daarvoor voorziene vakje. Het aanvinken van dit vakje wordt geacht dezelfde waarde te hebben als een handgeschreven handtekening van de Klant.
- 1.6 HOORTRADE behoudt zich het recht voor deze AV te allen tijde te wijzigen en/of aan te passen. In dit geval is enkel de versie die van kracht is op de dag van de bestelling op de Website geldig voor de Klant.
- 1.7 Het feit dat HOORTRADE op een gegeven moment geen gebruik maakt van een van de bepalingen van deze AV kan niet worden geïnterpreteerd als een verklaring van afstand om er later gebruik van te maken.
- 1.8 HOORTRADE nodigt elke Klant uit om deze AV aandachtig te lezen, af te drukken en/of op te slaan op een duurzame drager, alvorens een bestelling van Producten op de Site te plaatsen.
2. EEN PERSOONLIJKE KLANTENACCOUNT AANMAKEN/BEHOUDEN
- 2.1 Het aanmaken en/of detentie van een persoonlijk klantenaccount is een noodzakelijke en verplichte voorwaarde om een bestelling van Producten op de Site te valideren.
-
2.2 De Klant kan zijn persoonlijke account aanmaken:
- Vanaf het eerste bezoek aan de Site of op elk ander moment tijdens een volgend bezoek aan de Site, via het daarvoor bestemde tabblad dat toegankelijk is op alle pagina's van de Site.
- Bij het plaatsen van een bestelling op de Site, na het kiezen van de Producten die hij/zij wenst te bestellen en het valideren van zijn/haar “Mandje”
- 2.3 Om een persoonlijke rekening aan te maken, moet de Klant alle vereiste informatie over hem/haar invullen, met dien verstande dat een onvolledige aanmaak van een rekening niet kan worden gevalideerd. De door de Klant gekozen login kan niet worden gewijzigd. In geval van een fout moet de Klant opnieuw een account aanmaken, met dien verstande dat het niet mogelijk is gegevens van de ene account naar de andere over te dragen.
- 2.4 HOORTRADE kan in geen geval verantwoordelijk worden gehouden voor een fout van de Klant in zijn e-mail waardoor er geen communicatie van HOORTRADE met betrekking tot de opvolging van zijn bestelling is ontvangen.
3. PRIJS VAN A BESTELD WIJ THEE WEBSITE
- 3.1 Alle productbestellingen worden noodzakelijkerwijs via de site geplaatst. HOORTRADE streeft ernaar om afbeeldingen en beschrijvingen zo getrouw mogelijk aan de Producten te geven. Aangezien deze afbeeldingen en illustratieteksten echter niet contractueel zijn, kan de Klant HOORTRADE in dit opzicht niet aansprakelijk stellen.
- 3.2 HOORTRADE aanvaardt geen bestelling van op maat gemaakte producten die niet op de Site worden voorgesteld.
-
3.3 Op voorwaarde dat dit uitdrukkelijk wordt aangeboden door
HOORTRADE op de Site, kan de Klant:
- Een Product dat niet op voorraad is en wordt aangevuld vooraf bestellen.
- Bestel een product dat op voorraad is. In deze twee gevallen moet de Klant het volledige bedrag van de bestelling op de Site betalen op het moment van zijn bestelling of pre-order.
- 3.4 De Klant kiest rechtstreeks op de Site het (de) Product(en) die hij wenst te bestellen en heeft op elk moment toegang tot de pagina "Mijn winkelmandje" om de geselecteerde Producten te bekijken en te valideren om zijn bestelling te plaatsen.
- 3.5 De Klant moet in elk geval verbinding maken met zijn persoonlijke account, indien hij dit nog niet heeft gedaan, of een account aanmaken om zijn bestelling op de Site te plaatsen. Bij het afronden van zijn bestelling zal hij bijkomende informatie moeten verstrekken, met name zijn telefoonnummer om het maken van een afspraak voor de levering van zijn Producten te vergemakkelijken, alsook het leverings- en facturatieadres van zijn bestelling. In dit verband mag de Klant de levering van de bestelde Producten niet vragen in een ander land dan het land waarin hij zijn persoonlijke account heeft aangemaakt. Bepaalde steden of gemeenten zijn uitgesloten van levering (zie Bijlage 2 van deze AV). In ieder geval moeten alle bestellingen naar behoren worden ingevuld en de informatie bevatten die strikt noodzakelijk is voor de bestelling. De Klant is verantwoordelijk voor de waarheidsgetrouwheid, nauwkeurigheid en relevantie van de verstrekte gegevens. Zo kan HOORTRADE niet aansprakelijk worden gesteld in geval van laattijdige levering door een onjuist of onvolledig leveringsadres.
- 3.6 De Klant kan wijzigingen, correcties, toevoegingen aanbrengen of zelfs zijn bestelling annuleren, totdat deze is gevalideerd op de overzichtspagina van de bestelling, vóór betaling.
- 3.7 Alvorens verder te gaan met de validatie van zijn bestelling, moet de Klant deze AV lezen en ze in hun geheel en zonder voorbehoud aanvaarden.
- 3.8 Na validatie van zijn bestelling en de informatie met betrekking tot de levering, moet de Klant de betalingsmethode voor zijn bestelling kiezen in de daarvoor bestemde ruimte, eventuele kortingscodes toevoegen en vervolgens de betaling valideren.
- 3.9 Het contract tussen HOORTRADE en de Klant is definitief gesloten zodra de orderbevestiging door deze laatste is ontvangen. Deze orderbevestiging bevat deze algemene voorwaarden in pdf-versie. De definitieve bestelling kan niet het voorwerp uitmaken van een volledige of gedeeltelijke annulering door de Klant, behalve bij uitoefening van het herroepingsrecht voorzien in artikel 7. Bijgevolg, in geval van een fout in de bestelling of een duplicaat, De klant dient zich tot HOORTRADE te wenden die eventueel de herroeping van de bestelling vóór de levering kan toestaan. In dat geval zijn de in lid 7 genoemde opnamekosten voor rekening van de Klant.
- 3.10 Elke aanvraag met betrekking tot een bestelling moet aan HOORTRADE worden gericht via het daarvoor bestemde contactformulier op de Site, toegankelijk via de persoonlijke account van de Klant.
4. PRIJS EN BETALINGSVOORWAARDEN
PRODUCTPRIJZEN
- 4.1 De toegang tot de Site en tot de presentatie van de Producten is gratis. Alleen de bestelling van een of meer Producten is onderworpen aan betaling door laatstgenoemde.
- 4.2 De toepasselijke prijzen zijn deze geldig op de dag van de bestelling op de Site door de Klant.
- 4.3 De prijzen van de Producten en eventuele bijkomende kosten in verband met de bestelling staan op een duidelijke en begrijpelijke manier vermeld op het overzicht van de bestelling. Alvorens de bestelling te plaatsen, dient de Klant dit overzicht te bevestigen.
BETAALVOORWAARDEN
- 4.4 De prijzen worden gefactureerd op basis van de tarieven die gelden op het moment van de bestelling. Een factuur met een overzicht van alle door de Klant bestelde Producten en hun respectieve kosten zal systematisch naar de Klant worden gestuurd.
- 4.5 De Klant betaalt de prijs van zijn bestelling, rechtstreeks op de Site, volgens de betalingsmethode en -optie die hij bij het plaatsen van zijn bestelling heeft gekozen, en dit in overeenstemming met het hiervoor voorziene proces. Afhankelijk van zijn woonland worden door HOORTRADE verschillende betalingswijzen aan de Klant aangeboden: • In geval van betaling van een bestelling of een pre-order met CB/Mastercard/Visa/ Paypal / SOFORT / GIROPAY / BANCONTACT / IDEAL / PRZELEWY24 / EPS / FINTECTURE, wordt de Klant gedebiteerd bij het plaatsen van de bestelling of de pre-order.
- In geval van betaling voor een bestelling of vooruitbestelling met de betalingsoplossing in 3 termijnen of 4 termijnen per creditcard, wordt de dienst geleverd door ALMA (bedrijf Alma SAS), gevestigd op 176 Avenue Charles de Gaulle 92200 Neuilly-sur-Seine en geregistreerd bij RCS Nanterre onder het nummer 839 100 575, wordt de Klant onmiddellijk gedebiteerd voor de eerste maandelijkse betaling bij het plaatsen van de bestelling of pre-order. Afhankelijk van de gekozen oplossing worden de maandelijkse betalingen elke maand afgetrokken, op de verjaardag van de ondertekening van het verkoopcontract, tot de volledige terugbetaling wordt bepaald op het moment van validatie van de bestelling. HOORTRADE treedt op geen enkele wijze op als kredietverstrekker in de zin van artikel L.311-1 van de Consumentenwet. Elke weigering om krediet te verlenen door Alma voor een bestelling kan resulteren in de annulering ervan. Elke beëindiging van de Algemene Voorwaarden die de Klant en HOORTRADE binden, heeft de beëindiging van de Algemene Voorwaarden of de kredietovereenkomst tussen Alma en de Klant tot gevolg. Betaling in drie/vier termijnen is mogelijk via onze partner Alma. De veiligheid van betalingen wordt gewaarborgd door ALMA en zijn dienstverleners. Alle betalingen worden beschermd door 3D Secure. Aantal aankopen: Alleen aankopen tussen € 50 en € 4.000 komen in aanmerking voor betaling bij Alma Kosten: Door bij Alma in meerdere termijnen te betalen, betaalt de Klant juridische beheerskosten die worden aangegeven bij het plaatsen van de bestelling. Alma is beheerder van telebetalingen en geeft een elektronisch certificaat af dat zal dienen als bewijs van het bedrag en de datum van de transactie, in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen 1316 en volgende van het Burgerlijk Wetboek
- 4.6 De Klant wordt geïnformeerd dat HOORTRADE voor alle betalingen een beveiligd betalingssysteem gebruikt dat wordt beheerd door de erkende betalingsproviders CHECKOUT en PAYPAL.
- 4.7 Het niet betalen op de vervaldag zal automatisch, zonder voorafgaande ingebrekestelling en automatisch, de opschorting of ongeldigheid van de bestelling van de Klant tot gevolg hebben, zonder afbreuk te doen aan enige andere mogelijkheid.
SPECIALE AANBIEDINGEN EN PROMO-CODES
- 4.8 De speciale aanbiedingen, promotiecodes en kortingen die op de site worden weergegeven, zijn in principe geldig zolang ze zichtbaar zijn. De site behoudt zich het recht voor om dergelijke aanbiedingen op elk moment te beëindigen.
- 4.9 Tenzij anders vermeld, zijn promotiecodes slechts één keer per bestelling geldig. Om de code tijdens de aankoop te valideren, moet de consument voldoen aan de vereiste voorwaarden voor het toepassen van de promotiecode: minimumprijs, geselecteerd artikel, aantal artikelen, geldigheidsdatum, enz.
- 4.11 Het valideren van de bestelling en de betaling betekent dat de consument akkoord gaat met de prijs. De consument kan in geen geval een terugbetaling vragen voor de niet toegepaste kortingscode na betaling. Er zal geen terugbetaling plaatsvinden als de consument de bestelling bevestigt zonder dat de kortingscode in overweging is genomen. De gebruiksvoorwaarden, geldigheid en waarde van coupons en promotiecodes zijn variabel.
5. LEVERING VAN PRODUCTEN
- 5.1 De op de Site bestelde Producten worden geleverd met alle bijbehorende gebruiks- en installatie-instructies. Deze documenten kunnen op diens verzoek ook aan de Klant worden toegezonden. De Klant wordt ervan op de hoogte gebracht dat in het geval van een bestelling van een Product dat in verschillende pakketten wordt geleverd, de overeenkomstige mededelingen in slechts één van de geleverde pakketten zijn ingevoegd.
- 5.2 De Klant wordt geïnformeerd dat de Producten worden geleverd door een daartoe bevoegde vervoerder. Levering wordt aangeboden.
- 5.3 Tenzij anders vermeld op de Site tijdens het bestelproces of in de beschrijving van de bestelde Producten (in het bijzonder in geval van reservatie of pre-order van een Product), verbindt HOORTRADE zich ertoe om de genoemde Producten binnen 72 werkuren te verzenden vanaf het moment dat de bestelling is bevestigd. De op de Site aangekondigde deadlines zijn in overeenstemming met de praktijken van onze geautoriseerde vervoerders. De bestelde Producten worden in ieder geval geleverd binnen een termijn van maximaal dertig (30) dagen na het sluiten van de overeenkomst of binnen de met de Klant overeengekomentermijn. Pre-orders zorgen ervoor dat de Klant een voorraad reserveert van goederen die in de aanvoer zijn.
- 5.4 Levering vindt plaats op het door de Klant opgegeven adres. HOORTRADE heeft niet de mogelijkheid om het adres te wijzigen na validatie van de bestelling. Elke afwezigheid van de Klant tijdens de met de vervoerder overeengekomen leveringsafspraak, ook in geval van een fout in het leveringsadres en/of moeilijkheden om contact op te nemen met de Klant, staat voor HOORTRADE gelijk aan een weigering van de Klant om de goederen in bezit te nemen Producten. In dergelijk geval heeft HOORTRADE het recht om de Klant alle of een deel van de extra kosten in verband met de noodzaak om een nieuwe levering van het/de Product(en) uit te voeren, waarvan de Klant vooraf op de hoogte is gebracht, te factureren.
- 5.5 In het geval dat de Klant het (de) bestelde Product(en) niet afneemt, zonder HOORTRADE enige verantwoording te geven, behoudt HOORTRADE zich het recht voor de Klant boetes aan te rekenen berekend volgens het retourkosten schema 7.7).
- 5.6 Bij de levering zorgt de Klant ervoor om onmiddellijk het aantal afgeleverde pakketten en hun staat te controleren. De Klant kan een pakket weigeren op het moment van levering als hij een afwijking opmerkt met betrekking tot de levering (beschadiging, beschadigde of open verpakking, kapotte of beschadigde Producten, enz.). In het geval van een ontbrekend pakket als onderdeel van de levering, moet de Klant dit melden op de leveringsbon, met vermelding van de referentie van het ontbrekende pakket, en de andere pakketten in bezit nemen. Indien het (de) door de Klant bestelde Product(en) tijdens het transport naar de overeengekomen leveringsplaats of bij gebrek aan een of meer pakketten is/zijn beschadigd of beschadigd, moet de Klant bij de levering verplicht elk nuttig, nauwkeurig en gemotiveerd voorbehoud maken op de afleveringsbon die hem door de vervoerder is overhandigd. Dit voorbehoud moet op een duidelijke en gedetailleerde manier worden geformuleerd (vermelding van de ontbrekende of beschadigde pakketten en het betrokken aantal van de geleverde pakketten, beschrijving van het geconstateerde probleem en de daaruit voortvloeiende schade). Algemene formuleringen, zoals "onder voorbehoud van opening" of "onder voorbehoud van verificatie of inventarisatie van de verpakking" vormen geen nauwkeurig en gemotiveerd voorbehoud zoals verwacht door HOORTRADE en hebben geen waarde.
- 5.7 De Klant wordt er naar behoren van op de hoogte gebracht dat noch de vervoerder, noch HOORTRADE verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de ontvangst van pakketten door een door de Klant gemachtigde persoon die de levering zonder voorbehoud zou aanvaarden. HOORTRADE dient in ieder geval zo snel mogelijk op de hoogte te worden gebracht van een dergelijke situatie, zodat zij contact kan opnemen met de betrokken vervoerder en kan bepalen welk gevolg aan de geleverde bestelling moet worden gegeven. Daarom wordt de Klant gevraagd om de ondervonden problemen te documenteren (foto, opmerkingen op de leveringsbon) om de verwerking van retourzendingen met de vervoerder te vergemakkelijken. Bij gebrek aan enig voorbehoud bij de levering erkent de Klant Producten te hebben ontvangen die in overeenstemming zijn met zijn bestelling en in kennelijk goede staat verkeren, onverminderd het recht van de Klant om later een beroep te doen op de toepasselijke wettelijke garanties, mits aan de vereiste voorwaarden is voldaan.
- 5.8 Indien het pakket van de Klant wordt teruggestuurd naar HOORTRADE wegens een anomalie of beschadiging, zal deze na ontvangst van het retourpakket contact opnemen met de Klant om hem te vragen wat hij met zijn bestelling moet doen. Indien de Klant per vergissing het pakket heeft geweigerd, kan hij vragen om het terug te sturen door eerst de kosten te betalen met betrekking tot de nieuwe verzending die hem zullen worden meegedeeld. Deze kosten dienen ook betaald te worden voor bestellingen waarvan de verzendkosten werden aangeboden bij het plaatsen van de bestelling.
- 5.9 Elke vertraging in de levering ten opzichte van de datum of deadline die aan de klant is aangegeven bij de bestelling of, bij gebrek aan een indicatie van de datum of vertraging tijdens de bestelling, meer dan dertig (30) dagen na het sluiten van het contract kan leiden tot de oplossing van de verkoop op initiatief van de Klant, op schriftelijk verzoek van hem per aangetekende brief met ontvangstbevestiging, indien hij, na HOORTRADE opdracht te hebben gegeven tot levering, hieraan niet heeft voldaan. De Klant zal dan alle betaalde bedragen terugbetaald krijgen, uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de datum waarop het contract werd opgezegd. Deze clausule is niet van toepassing indien de vertraging in de levering te wijten is aan overmacht.
6. INVENTARIS VOOR MONTAGE
Na levering van zijn bestelling en vóór elk verzoek om de dienst na verkoop van HOORTRADE, moet de Klant ervoor zorgen dat hij alle onderdelen in de geleverde pakketten heeft gecontroleerd en dit binnen een termijn van maximaal veertien (14) kalenderdagen. Deze volledige verificatie is absoluut noodzakelijk om het meervoudige beroep op de dienst na verkoop van HOORTRADE te beperken en HOORTRADE in staat te stellen in één keer en zo snel mogelijk te reageren op de vraag(en) van de Klant. Anders kunnen de responstijden van HOORTRADE worden verlengd.
7. HERROEPINGSRECHT
- 7.1 De Klant beschikt over een periode van veertien (14) vrije dagen vanaf de ontvangst van de Producten om zijn herroepingsrecht bij HOORTRADE uit te oefenen, onder de geldende wettelijke voorwaarden als bedoeld in het consumentenwetboek, zonder opgave van redenen of betaling van boetes.
-
7.2 Indien hij van plan is zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet
de Klant HOORTRADE op de hoogte stellen van zijn beslissing om het
gesloten contract te herroepen door, vóór het verstrijken van
voornoemde termijn, het volgende te sturen:
- Met het bij deze AV gevoegde formulier in Bijlage 1 en verzonden hetzij per post met ontvangstbevestiging, hetzij via het contactformulier dat beschikbaar is in de klantenzone van de Site.
- Elke andere uitdrukkelijke, ondubbelzinnige verklaring waaruit de wens tot herroeping blijkt (bijvoorbeeld een aangetekende brief met ontvangstbevestiging). De Klant moet in ieder geval ondubbelzinnig en ondubbelzinnig de wens tot herroeping kenbaar maken.
- 7.3 In elk geval moet de Klant een eenduidige en ondubbelzinnige wens tot herroeping kenbaar maken.
- 7.4 Wanneer HOORTRADE het naar behoren ingevulde herroepingsformulier ontvangt, stuurt HOORTRADE de Klant onverwijld een ontvangstbevestiging van de herroeping op een duurzame drager naar het e-mailadres dat de Klant bij de bestelling heeft opgegeven.
- 7.5 Elke terugzending van een Product door de Klant aan HOORTRADE vóór ontvangst van de ontvangstbevestiging en/of een schriftelijke bevestiging van HOORTRADE met vermelding van de plaats/site waarnaar dit Product moet worden teruggestuurd, wordt door HOOTRADE geweigerd en teruggestuurd naar de afzender.
- 7.6 In ieder geval zal de Klant de Producten zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de mededeling van zijn beslissing tot herroeping moeten terugsturen naar HOORTRADE of een andere door HOORTRADE aangewezen persoon. De Klant dient in elk geval het (de) betrokken Product(en) aan HOORTRADE te retourneren in de originele verpakking, inclusief de meegestuurde instructies en/of eventuele toebehoren.
-
7.7 Hiertoe, en gezien de aard van de Producten, biedt HOORTRADE de
Klant een service voor het retourneren van Producten vanwege hun
volume en/of gewicht. De kosten voor het terugzenden van de Producten
bestaan uit vaste kosten van 26,45 euro inclusief btw per pakket +
variabele kosten afhankelijk van het gewicht van het pakket (zie
onderstaande tabel).
GEWICHT VAN PAKKET TOT (in KG) VERS VAN OPBRENGST DOOR PAKKET inclusief belasting 1 46,85 € 2 47,75 € 3 48,65 € 4 49,56 € 5 50,46 € 6 51,36 € 7 52,26 € 8 53,17 € 9 54,07 € 10 54,97 € 11 55,87 € 12 56,78 € 13 57,68 € 14 58,58 € 15 59,48 € 16 60,39 € 17 61,29 € 18 62,19 € 19 63,09 € 20 64,00 € 21 64,90 € 22 65,80 € 23 66,70 € 24 67,61 € 25 68,51 € 26 69,41 € 27 70,31 € 28 71,21 € 29 72,12 € 30 73,02 € Elke nuttige verificatie wordt in ieder geval door HOORTRADE uitgevoerd bij ontvangst van de Producten. Opdat HOORTRADE de nodige controles kan uitvoeren en zijn opnameverzoek in optimale omstandigheden kan beheren, raadt HOORTRADE de Klant ten zeerste aan om hem vóór verzending een foto van het (de) geretourneerde Product(en) en de verpakking(en) te sturen. HOORTRADE vraagt de Klant om de transportetiketten op de Pakketten te verwijderen. Artikelen die onvolledig, beschadigd of beschadigd zijn als gevolg van onjuiste behandeling door de klant, worden niet volledig terugbetaald. HOORTRADE zal aan de Klant de waarde van de schadevergoeding meedelen die overeenstemt met de geleden schade.
- 7.8 In geval van uitoefening van zijn herroepingsrecht door de Klant, zullen alle door de Klant betaalde bedragen door HOORTRADE aan hem worden terugbetaald, zonder onnodige vertraging, binnen veertien (14) dagen vanaf de datum waarop HOORTRADE op de hoogte is gebracht van de beslissing om in te trekken. De bijbehorende retourkosten worden in mindering gebracht op het terugbetaalde bedrag. Deze terugbetaling kan worden uitgesteld totdat de Producten zijn teruggevonden of totdat de Klant-Consument een bewijs heeft geleverd van de verzending van deze Producten met een foto van het Product en het pakket, waarbij de gekozen datum die van de eerste van deze gebeurtenissen is. De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel dat gebruikt is bij het plaatsen van de bestelling, tenzij de Klant uitdrukkelijk instemt met het gebruik van een ander betaalmiddel en op voorwaarde dat de terugbetaling geen kosten met zich meebrengt voor de Klant.
8. GARANTIE VAN DE PRODUCTEN
WETTELIJKE GARANTIES
Als wettelijke garantie van overeenstemming beschikt de consument over
een termijn van twee jaar vanaf de levering van het goed om te handelen;
hij kan kiezen tussen herstel of vervanging van het goed, onder de
kostenvoorwaarden van artikel L.217-9 van de consumentenwet; behalve
voor tweedehandsgoederen is hij vrijgesteld van het bewijs van het
gebrek aan overeenstemming van het goed gedurende de 24 maanden die
volgen op de levering van het goed.
De wettelijke conformiteitsgarantie geldt onafhankelijk van een
eventueel verleende commerciële garantie.
De consument kan besluiten de garantie tegen verborgen gebreken van het
verkochte in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek toe te
passen, tenzij de verkoper heeft bedongen dat hij door geen enkele
garantie gebonden zal zijn; in geval van toepassing van deze garantie
heeft de koper de keuze tussen de ontbinding van de verkoop of een
vermindering van de verkoopprijs overeenkomstig artikel 1644 van het
Burgerlijk Wetboek. Hij beschikt over een termijn van twee jaar vanaf de
ontdekking van het gebrek.
Het uitstel, de schorsing of de stuiting van de verjaring kan niet tot
gevolg hebben dat de vervaltermijn langer wordt dan twintig jaar vanaf
de dag waarop het recht overeenkomstig artikel 2232 van het Burgerlijk
Wetboek is ontstaan.
Elk product dat in het kader van de wettelijke conformiteitsgarantie wordt gerepareerd, profiteert van een verlenging van deze garantie met zes maanden.
- 8.1 Alle producten die op de site zijn gekocht, genieten de volgende wettelijke garanties, voorzien door het burgerlijk wetboek en het consumentenwetboek.
- 8.2 De Klant wordt er echter naar behoren van op de hoogte gebracht dat elke wijziging, snijwerk of personalisering van een of meer delen van de geleverde Producten de toepassing van de bijbehorende wettelijke garanties, zoals hieronder gedefinieerd, verhindert.
WETTELIJKE GARANTIE VAN CONFORMITEIT
- 8.3 Volgens de artikelen L.217-4 en volgende van de consumentenwet is de verkoper verplicht om goederen te leveren die voldoen aan het contract dat is gesloten met de klant-consument en om te reageren op elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat tijdens de levering van het product. De conformiteitsgarantie kan worden uitgeoefend als er een defect zou bestaan op de dag dat het Product in bezit werd genomen.
- 8.4 Wanneer het defect echter binnen 24 maanden na deze datum is ontstaan, wordt het geacht aan deze voorwaarde te voldoen. Maar, in overeenstemming met artikel L.217-7 van de consumentenwet, "kan de verkoper dit vermoeden betwisten als het niet verenigbaar is met de aard van het [product] of het vermeende gebrek aan overeenstemming". Hierbij kan HOORTRADE het betwiste Product analyseren om vast te stellen of het geconstateerde gebrek al dan niet bestond op de dag van levering van het Product aan de Klant. Aan de andere kant, na deze periode van 24 maanden, is het aan de Klant om te bewijzen dat het defect bestond op het moment dat hij het Product in bezit nam.
- 8.5 In overeenstemming met artikel L.217-9 van de Consumentenwet, “in geval van een gebrek aan overeenstemming, kiest de koper tussen de reparatie en de vervanging van de goederen. De verkoper mag echter niet handelen volgens de keuze van de koper als deze keuze een kennelijk onevenredige kost met zich meebrengt ten opzichte van de andere methode, rekening houdend met de waarde van het goed of het belang van het gebrek. Hij is dan verplicht om, tenzij dit onmogelijk is, te werk te gaan volgens de methode die niet door de koper is gekozen”.
WETTELIJKE GARANTIE TEGEN VERBORGEN GEBREKEN
- 8.6 Overeenkomstig de artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk Wetboek kan de Klant de uitoefening van de garantie tegen verborgen gebreken vragen indien de geconstateerde gebreken niet zichtbaar waren op het moment van aankoop, zijn voorafgaand aan de aankoop, en voldoende ernstig zijn (het gebrek moet hetzij het Product ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bedoeld is, of dit gebruik zodanig verminderen dat de koper het Product niet of niet voor een dergelijke prijs zou hebben gekocht als hij het gebrek had ondervonden).
- 8.7 Klachten, verzoeken om terugbetaling voor een niet-conform product moeten per post worden ingediend of via het contactformulier dat hiervoor is bedoeld en toegankelijk is op de site vanuit de klantenzone. De klant krijgt het bedrag van zijn bestelling terugbetaald via overschrijving. De kosten van de terugbetalingsprocedure (in het bijzonder de retourverzendkosten van het betreffende Product) blijven ten laste van HOORTRADE.
COMMERCIËLE GARANTIE
- 8.8 Onverminderd het recht om gebruik te maken van de geldende wettelijke garanties, zoals hierboven vermeld en waarvoor HOORTRADE verantwoordelijk blijft om de conformiteit van de Producten te garanderen, kan de Klant genieten van een bijkomende commerciële garantie, afhankelijk van het (de) aangekochte Product(en).
- 8.9 Aan de commerciële garantie zijn kosten verbonden. De duur en het bedrag van de commerciële garantie worden ook vermeld op de factuur van de klant in de klantenzone.
9. AANSPRAKELIJKHEID
- 9.1 Elk van de partijen neemt de verantwoordelijkheid op zich voor de gevolgen die voortvloeien uit zijn fouten, vergissingen of omissies en het veroorzaken van directe schade aan de andere partij.
AANSPRAKELIJKHEID VAN DE KLANT
- 9.2 De Klant is als enige verantwoordelijk voor de kwaliteit, nauwkeurigheid, relevantie en nauwkeurigheid van de informatie die hij op de Site verstrekt met het oog op het plaatsen en valideren van zijn bestelling. Elke fout van zijn kant met betrekking tot de informatie die aan HOORTRADE werd meegedeeld bij het plaatsen van zijn bestelling en die een impact kan hebben op de levering van de bestelde Producten, kan aanleiding geven tot een nieuwe facturering door HOORTRADE van de kosten die nodig zijn om een nieuwe levering te voorzien. De verantwoordelijkheid van HOORTRADE kan ter zake op geen enkele wijze worden aangegaan.
- 9.3 De Klant is als enige aansprakelijk jegens HOORTRADE en, in voorkomend geval, derden voor enige schade, van welke aard dan ook, veroorzaakt door informatie meegedeeld, doorgegeven of verspreid naar aanleiding van de gunning van zijn bestelling en de toepassing van deze AV, evenals elke schending zijnerzijds van deze contractuele bepalingen.
- 9.4 De Klant is als enige verantwoordelijk voor de keuze van de Producten die hij via de Site bestelt.
- 9.5 De montage en montage van het (de) geleverde Product(en) gebeurt onder de volledige verantwoordelijkheid van de Klant. Evenzo wordt elk mogelijk snijden van het product of elke wijziging van een onderdeel van het product uitgevoerd onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de klant. HOORTRADE kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor een montage die niet in overeenstemming is met de regels van de kunst of met de montage- en gebruiksinstructies.
- 9.6 Om een goede afhandeling van de klacht van de Klant te verzekeren, dient de Klant op de dag van levering de staat en inhoud van zijn pakket te onderzoeken om de nodige voorbehouden te formuleren onder de voorwaarden vermeld in artikel 5) en HOORTRADE hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen via het contactformulier elk gevonden defect. In geval van geconstateerd gebrek mag de Klant niet overgaan tot de montage van het Product voordat zijn klacht door HOORTRADE is behandeld (zie de verwerkingstermijnen in artikel 8.9 van deze AV ). In geval van montage van het product kan HOORTRADE niet verantwoordelijk worden gesteld voor gebreken die worden vastgesteld eens de montage van het product. Indien de Klant HOORTRADE dus niet op de hoogte stelt van het bestaan van een defect onderdeel en dit onderdeel monteert als onderdeel van de montage van het Product, kan hij zich niet beroepen op het gebrek aan overeenstemming van het onderdeel.
- 9.7 Indien de Klant de montage en installatie van het gekochte Product toevertrouwt aan een derde professionele dienstverlener of installateur, blijft deze laatste als enige verantwoordelijk voor de montage, de daartoe gebruikte middelen en de schade die tijdens of na de installatie aan de Klant en/of het Product zou kunnen ontstaan. De verantwoordelijkheid van HOORTRADE kan ter zake op geen enkele wijze worden aangegaan. Elk verzoek aan de dienst na verkoop van HOORTRADE zal in dit geval door HOORTRADE afgewezen worden. Elk mogelijk structuur- of vormgebrek van een onderdeel van het Product vóór de montage, het boren, enz. moet in dit geval onverwijld aan HOORTRADE worden meegedeeld, met dien verstande dat de Klant zich er dan toe verbindt de aan de derde beroepsbeoefenaar toevertrouwde montage op te schorten. HOORTRADE kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor het geconstateerde gebrek indien het betwiste onderdeel werd geïnstalleerd of geïntegreerd in de structuur van het Product, ondanks de kennisgeving aan HOORTRADE.
AANSPRAKELIJKHEID VAN HOORTRADE
- 9.8 HOORTRADE neemt alle nodige maatregelen om de Klant de levering van kwaliteitsproducten en in optimale omstandigheden te verzekeren. HOORTRADE neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich voor de Producten die op de Site aan Klanten worden aangeboden en behandelt uitsluitend eventuele klachten met betrekking tot deze Producten.
- 9.9 HOORTRADE kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die hetzij aan de Klant zelf, hetzij aan de onvoorziene en onoverkomelijke daad van een derde buiten de overeenkomst, hetzij aan een geval van overmacht te wijten is.
- 9.10 HOORTRADE kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die de Klant lijdt ten gevolge van verkeerd gebruik of montage van de Producten niet conform de instructies, ongeacht of deze montage wordt uitgevoerd door de Klant zelf of door een derde in opdracht van de Klant.
- 9.11 In het geval van een klacht van de Klant met betrekking tot een defect aan een Product, verbindt HOORTRADE zich ertoe de ontvangst van het verzoek van de Klant te bevestigen binnen achtenveertig (48) werkuren na ontvangst van het volledige dossier van de Klant (referentie, aantal, foto's, alle informatie aangevraagd door HOORTRADE). In geval van een gebrek vastgesteld aan een Product en bevestigd door HOORTRADE, verbindt HOORTRADE zich ertoe om de Klant binnen veertien kalenderdagen vanaf de bevestiging van de behandeling van de klacht een oplossing aan te bieden die aangepast is aan zijn vraag.
10. OVERMACHT
- 10.1 Onder "overmacht" wordt verstaan elke gebeurtenis buiten de wil van een van de partijen die redelijkerwijs niet kon worden voorzien op het moment van het sluiten van de overeenkomst tussen HOORTRADE en de Klant. Er is sprake van een dergelijke gebeurtenis wanneer de partij die het slachtoffer is van een dergelijke gebeurtenis, haar contractuele verplichtingen niet naar behoren zou kunnen nakomen, ondanks de uitvoering van adequate en passende maatregelen om de gevolgen te beperken.
- 10.2 Geen van beide partijen kan aansprakelijk worden gesteld jegens de andere voor de niet-uitvoering of vertragingen in de uitvoering van een verplichting die voortvloeit uit deze AV die te wijten zou zijn aan het feit van de andere partij opeenvolgend bij het optreden van een geval van geweld overmacht, zoals erkend en gedefinieerd door de Franse jurisprudentie.
- 10.3 De geval van overmacht schorst de uit deze AV voortvloeiende verplichtingen voor de gehele duur van haar bestaan en geen der partijen kan zich gedurende deze periode geldig beroepen op het bestaan van een dergelijk geval van overmacht in de zin van artikel 1218 van het Burgerlijk Wetboek om de beëindiging van haar contractuele relatie met de andere partij te rechtvaardigen. Indien het geval van overmacht echter meer dan dertig (30) opeenvolgende dagen duurt, geeft dit aanleiding tot het recht om deze GCS te beëindigen door elke partij, acht (8) dagen na verzending van een aangetekende brief met ontvangstbewijs waarin deze beslissing wordt meegedeeld.
11. INTELLECTUEEL EIGENDOM
- 11.1 De Site, evenals de databanken, teksten, documenten, informatie, afbeeldingen, foto's, grafieken, logo's of andere gegevens zijn beschermd onder de artikelen L.111-1 en volgende van het Wetboek van Intellectuele Eigendom en blijven het exclusieve eigendom van HOORTRADE of, indien van toepassing, van hun respectievelijke eigenaars van wie HOORTRADE de nodige exploitatievergunningen heeft verkregen.
- 11.2 HOORTRADE blijft eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten ingediend en geregistreerd bij het Institut National de la Propriété Intellectuelle (INPI) met betrekking tot de website, evenals alle intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten met betrekking tot elk ander onderscheidend teken dat haar toebehoort.
- 11.3 Elke reproductie en/of weergave, downloading, vertaling, aanpassing, exploitatie, distributie, verspreiding en/of communicatie, in welke vorm dan ook, al dan niet commercieel, van het geheel of een deel van de Site of van een van de intellectueleeigendomsrechten van HOORTRADE is ten strengste verboden. De Klant onthoudt zich eveneens van elke handeling en elke handeling die rechtstreeks of onrechtstreeks inbreuk zou kunnen maken op de intellectuele eigendomsrechten van HOORTRADE.
- 11.4 In geval van inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Site of de rechten van HOORTRADE, wordt de Klant uitgenodigd om dit aan HOORTRADE te melden via het contactformulier in het klantengedeelte van de Site.
12. BESCHERMING VAN DE GEGEVENS HEEFT KARAKTER PERSOONLIJK
- 12.1 De Klant wordt geïnformeerd dat het aanmaken van zijn persoonlijke account alsook het plaatsen en valideren van zijn bestelling op de Site aanleiding geven tot het verzamelen en verwerken door HOORTRADE van persoonlijke gegevens die op hem betrekking hebben en waarvan het gebruik onderworpen is aan de bepalingen van de Franse wet nr. 78-17 van 6 januari 1978 betreffende gegevensverwerking, bestanden en individuele vrijheden en van de Europese Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (hierna de "AVG").
- 12.2 HOORTRADE stelt de Klant op zijn Site een privacybeleid ter beschikking dat toegankelijk is op het volgende URL-adres: www.sicaan.fr/ - www.sicaan.be/ - www.sicaan.it/ - www.sicaan.es/ - www.sicaan.de/ - www.sicaan.nl/ - www.sicaan.pl/ - www.sicaan.lu/ - www.sicaan.pt/privacy - www.sicaan.at/privacy/ - www.sicaan.ie/privacy/ - www.sicaan.dk/privacy/ - www.sicaan.fi/privacy/ - www.sicaan.se/privacy/ - www.sicaan.co.uk/privacy/ - www.sicaan.cz/privacy/ - www.sicaan.gr/privacy/ - www.sicaan.hr/privacy/ - www.sicaan.hu/privacy/ - www.sicaan.lt/privacy/ - www.sicaan.lv/privacy/ - www.sicaan.ro/privacy/ - www.sicaan.si/privacy/ - www.sicaan.sk/privacy/, - en beschrijft de principes van verzameling en verwerking van persoonsgegevens die door HOORTRADE worden beoefend, alsook de rechten die de Klant heeft ten opzichte van zijn gegevens.
13. TALEN VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
- 13.1 Deze algemene voorwaarden zijn in het Frans opgesteld.
- 13.2 In het geval dat deze AV in een of meer talen worden vertaald, zal in geval van geschil alleen de Franse versie van de tekst als authentiek worden beschouwd.
14. RECHTSAF VAN TOEPASSING EN JURISDICTIE BEKWAAM
- 14.1 Op deze algemene voorwaarden is het Franse recht van toepassing.
- 14.2 In geval van een geschil waartoe deze AV (of een van hun clausules) en/of de betrekkingen tussen de partijen aanleiding zouden kunnen geven, kan de Klant naar eigen keuze beslag leggen op een van de territoriaal bevoegde jurisdicties krachtens de Code van de burgerlijke rechtsvordering, de jurisdictie van de plaats waar hij woonde op het moment van het sluiten van de overeenkomst of het plaatsvinden van het schadebrengende feit.
- 14.3 Volgens artikel L.612-1 van het consumentenwetboek wordt eraan herinnerd dat "Iedere consument heeft het recht kosteloos een beroep te doen op een consumentenbemiddelaar met het oog op de minnelijke schikking van een geschil met een handelaar. Daartoe garandeert de handelaar de consument een daadwerkelijk beroep op een mechanisme voor consumentenbemiddeling".
- 14.4 Overeenkomstig verordening nr. 2015-1033 van 20 augustus 2015 en uitvoeringsbesluit nr. 2015-1382 van 30 oktober 2015, Elk conflict of geschil dat bekend staat als een consumentengeschil, onderworpen aan artikel L.612-2 van de consumentenwet, kan in der minne worden geschikt door bemiddeling bij het CMAP - Centre de Médiation et d'Arbitrage van Parijs.
-
14.5 Om zijn geschil aan de bemiddelaar voor te leggen, kan de Klant:
het formulier op de CMAP-website invullen::
- (i) het formulier op de CMAP-website invullen: www.mediateur-conso.cmap.fr; of,
- (ii) het verzoek per gewone of aangetekende post verzenden naar CMAP Médiation Consommation, 39 avenue Franklin D. Roosevelt, 75008 PARIJS; of,
- (iii) stuur een e-mail naar consommation@cmap.fr.
- 14.6 Er wordt aan herinnerd dat bemiddeling niet verplicht is, tenzij anders bepaald door de wet, en wordt voorgesteld om geschillen op te lossen door een beroep op de rechter te vermijden.
BIJLAGE 1 – MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
(Alsjeblieft compleet En terugsturen dit formulier alleen als jij wens naar intrekken van de CONTRACT)Ter attentie van HOORTRADE, 83-85 boulevard du parc de l'Artillerie - 69007 LYON - Frankrijk
Hierbij deel ik u mee dat ik het contract met betrekking tot het bestelnummer herroep:
_____________________________________________________
En betreffende het/de onderstaande Product(en):
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Ontvangen op : ___/___/_____
Mijn naam en adres:
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
Ik accepteer de door Hoortrade aangeboden retourservice (paragraaf 7.7 van de AV).
Datum : ___/___/_____
Handtekening (alleen indien dit formulier op papier wordt ingediend):